A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Gábor Szűcs
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-11-19T08:22:53Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-11-19T08:22:53Z
Kiadás
dc.date.issued
2019
Issn
dc.identifier.issn
2498-5392
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/13934
Kivonat
dc.description.abstract
There is an economic and political need to learn and know more and more information about customers, and the social media has recently become the most powerful tool for interaction with people. Customers became users in the social media, who express their opinion and share it with not only companies but also other users. Since a huge amount of reviews, opinions and comments appeared, there is a necessity to extract, aggregate, and analyse them; these are the aims of sentiment analysis. In this paper the technological details of sentiment analysis are presented. The problem types and their solution with text mining are described. Text mining is based on data mining, but steps of text preprocessing with tokenisation, stemming, filtering is an additional important phase before the data mining procedure. The correctness of sentiment analysis solutions can be measured by different validation methods. At the end of the paper the final conclusion is presented.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
enhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
sentiment analysishu_HU
Kulcsszó
dc.subject
text preprocessinghu_HU
Kulcsszó
dc.subject
social mediahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
text mininghu_HU
Cím
dc.title
Sentiment Analysis of Customershu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU
Változat
dc.description.version
kiadóihu_HU
Doi azonosító
dc.identifier.doi
10.32565/aarms.2019.2.9
Folyóirat
dc.identifier.journalTitle
AARMShu_HU
Évfolyam
dc.identifier.journalVolume
18hu_HU

dc.identifier.page
101-116hu_HU
Füzetszám
dc.identifier.journalIssueNumber
2hu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Sentiment Analysis of Customers
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény