A katonai vezetői szakos hallgatók FIRO-B teszt eredményének és konfliktus megoldó képességének elemzése a 2. évfolyamon, a Nemzetvédelmi egyetemen
Absztrakt :
A szerző a Nemzetvédelmi Egyetem 2. évfolyamos hallgatói körében végzett kutatás részeredményeit publikálja.
A kutatásban 20 fő Nemzetvédelmi Egyetemen tanuló katonai vezetői szakos hallgató FIRO-B, és konfliktus-
megoldó (Thomas-Killman) teszt eredményét vizsgálta a hallgatók által személyes hatékonyságfejlesztő tréningen kitöltött tesztek segítségével. A tesztek alapvetően, röviden összefoglalva az „emberességet,” az emberek
irányába megnyilvánuló viselkedést és az emberek irányából megkívánt viselkedést mutatja több dimenzió mentén, illetve a társas helyzeti szituációban mutatott konfliktusmegoldó viselkedési mintákat tárja fel. A szerző rámutat, hogy az ezekhez kapcsolódó ismereteket fejleszteni kell, hiszen a mai modern haderő nem létezhet a modern vezetés emberi oldalt is figyelembe vevő „fegyvere” nélkül.
The author publishes the partial results of a study carried out among the second-year students of National Defence University. In the study the author analysed the FIRO-B and conflict-resolution (Thomas-Killman) test results of 20 students of National Defence University, Department of Military Leadership. The study is based on
the tests that were filled in by the students during personal effectiveness training. If we want to give a short
summary, basically the tests show from several dimensions the "humanity", the behaviour towards others and
the behaviour expected by others, as well as reveals the conflict-resolution behaviour patterns in social situations. The author points out that knowledge related to the subject should be developed, because today's modern army cannot exist without the "weapon" of modern leadership which pays respect also to the human side.