Szerző dc.contributor.author | Papula Lászlóné | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2019-11-08T09:00:44Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2019-11-08T09:00:44Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2010 | |
Issn dc.identifier.issn | 2060-0437 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/13727 | |
Kivonat dc.description.abstract | Írásomban arra a kérdésre keresem a választ, vajon nevelhető-e a felnőttkorban lévő katonahallgató, aki már kiforrott személyiséggel rendelkezik? Sajátos helyzetben vannak ezek a hallgatók, hiszen a civil társaikkal ellentétben úgymond „többnek” kell lenniük. Az alapvető emberi tulajdonságokon túl egy sor olyan jeggyel kell rendelkezniük: mint a bajtársiasság, parancs-végrehajtási készség, szervezethez való hűség, hazaszeretet, a szervezeten belüli hierarchiához való alkalmazkodás képessége. | hu_HU |
Kivonat dc.description.abstract | In my article I try to find an answer to the question whether a military student, who is already an adult with an established personality, is capable of being reared. These students are in a peculiar situation, as they have to be so-to-say „more” than their civilian fellow-students. In addition to the fundamental human characteristics, they must have a number of such traits as comradeship, the ability to execute orders, loyalty to the organisation, patriotism, and the ability of accommodation to the hierarchy within the organisation. But what do we actually mean by rearing? Apart from the notion of „having to be more” it is also important that they have to be different, too. | en |
Nyelv dc.language.iso | en | hu_HU |
Cím dc.title | Bringing up a soldier? | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | Katonát nevelni? | hu_HU |
Típus dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |