Korszerű oktatási eszközök és módszerek alkalmazása a polgári védelmi felkészítésben
Absztrakt :
Napjainkban egyre többször hallunk azokról a kihívásokról, amelyek a következő évtizedben várnak
ránk. A természeti katasztrófák, a migráció, a negyedik ipari forradalom, a felgyorsult világ, az óriási
ütemben digitalizálódó mindennapok olyan változó környezetet teremtenek, amelyben a veszélyekkel
szembeni reziliencia alapfeltétele a túlélésnek. A lakosság e területeken felmerülő kihívásokra adott
válasza egyenes arányban van a rendelkezésükre álló tudásukkal, illetve a korábban elsajátított
képességeikkel. A védelmi és reagálási képesség egyik alapvető feltétele a polgári védelmi felkészítés
keretében folyó környezet védelmére való felkészítés. Ahhoz, hogy a jövőben a védelmi ismereteket
közvetítő oktatási és képzési, valamint felkészítési rendszerek hatékonyak legyenek, elengedhetetlen
olyan új módszerek és oktatási formák kutatása, amelyek megfelelnek az új kihívásoknak és a felkészítendő
célcsoportoknak. A cikkben a szerző vizsgálja, hogy a modern digitális eszközök, és a korszerű képzési
módszerek hogyan alkalmazhatók a veszélyhelyzeti felkészítésre és a környezet védelmével összefüggő
ismeretek közvetítésére.
These days, there is more and more discussion about the challenges that we will be facing in the next
decades. Natural disasters, migration, the fourth industrial revolution, fast-paced world and the rapidly
digitalised everyday events are creating a changing environment, where resilience is a consistent part of our lives. The reaction of the civilians to the challenges arising in these areas is in correlation with
their general knowledge and pre-acquired abilities. One of the basic conditions of the ability to be
defensive and responsive regarding environmental protection is constant education and knowledge
augmentation within the preparation of civil protection. In order to verify that these academic
and educational systems are up-to-date and efficient in the future, it is essential to research new
methods as this is how we can ensure that andragogy can be efficient, progressive and sustainable
in the long term. The author of this article examines modern digital devices, innovative educational
methods and their use from the perspective of disaster management regarding the preparation of
environmental protection.