A tétel áttekintő adatai

Szerző
dc.contributor.author
Magasvári Adrienn
Elérhetőség dátuma
dc.date.accessioned
2019-07-03T12:59:17Z
Rendelkezésre állás dátuma
dc.date.available
2019-07-03T12:59:17Z
Kiadás
dc.date.issued
2018
Issn
dc.identifier.issn
2063-9058 (nyomtatott)
Issn
dc.identifier.issn
2063-9066 (online)
Uri
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12944/12748
Kivonat
dc.description.abstract
A magyar közszolgálat utánpótlásának tervezése és biztosítása stratégiai kérdés. A kormányzati stratégiai célkitűzések szerint a szolgáltató állam működése megfelelő mennyiségű és minőségű, felkészült és elkötelezett munkatársat feltételez. Fontos azonban az is, hogy a közszféra szervezetei milyen elvárásokat támasztanak a pályakezdőkkel szemben. Milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie azoknak az új belépőknek, akik a közszolgálatban (a közigazgatásban és a rendvédelemben) szeretnének elhelyezkedni? A tanulmány egy empirikus kutatás egyes részeredményeit mutatja be. Azt vizsgálja, hogy vajon milyen pályakezdőket várnak a jelenlegi vezetők a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, és milyen követelményeket támasztanak velük szemben. Felveti a generációváltás, a pályaorientáció, a beillesztés és a megtartás problémáját is. Designing and assuring the replacement of the Hungarian public service is a strategic issue. In accordance with the Government’s strategic objectives, the operation of the service state requires sufficient quantity and quality, prepared and committed staff. However, it is also important to see what the public sector organizations are expecting from the career-starters. What competences should the new entrants have if they want to work in the public service (in public administration and in law enforcement)? The paper presents some partial results of an empirical research. It examines what kind of career-starters wait for the current leaders at the National Tax and Customs Administration and what requirements they expect from beginners. It also raises the problem of generational change, career orientation, integration and retention.hu_HU
Nyelv
dc.language.iso
huhu_HU
Kiadó
dc.publisher
Nordex Nonprofit Kft. – Dialóg Campus Kiadóhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
emberierőforrás-menedzsmenthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
generációmenedzsmenthu_HU
Kulcsszó
dc.subject
kiválasztáshu_HU
Kulcsszó
dc.subject
munkaerő megtartásahu_HU
Kulcsszó
dc.subject
pályaorientációhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
human resource managementhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
generation managementhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
selectionhu_HU
Kulcsszó
dc.subject
retention of workforcehu_HU
Kulcsszó
dc.subject
career orientationhu_HU
Cím
dc.title
Felkészült, elkötelezett, elhivatott… A Nemzeti Adó- és Vámhivatal pályakezdőkkel szembeni kompetenciaelvárásaihu_HU
Típus
dc.type
Folyóiratcikkhu_HU


A tételhez tartozó fájlok

Felkészült, elkötelezett, elhivatott… A Nemzeti Adó- és Vámhivatal pályakezdőkkel szembeni kompetenciaelvárásai
 
 

Ez a tétel a következő gyűjteményekben található meg

A tétel áttekintő adatai

Tallózás a gyűjteményekben

Kategóriák és gyűjtemények
Megjelenés dátuma
Szerző
Cím
Tárgyszó
Feltöltés dátuma
Közszolgálati Online LexikonMagyary ArchívumLudovika Gyűjtemény