A közösségi média szerepe a választásokban
Absztrakt :
Az elmúlt években világszerte felértékelődött a közösségi média szerepe a választások
során. A közösségi oldalakat nem csupán a civilek és a pártok kampánytanácsadói
használják előszeretettel, hanem gyakran idegen államok nemzetbiztonsági szolgálatai is annak érdekében, hogy egy politikai választás előtt álló nemzet döntéshozatalát
számukra kedvező irányba tereljék. Jelen tanulmány a közösségi média választásokban
betöltött szerepét vizsgálja, elsősorban a 2016-os brexit-népszavazás és az amerikai
elnökválasztás kontextusában, tudománymetriai aspektusból.
The elections held in recent years have led to the appreciation of social media worldwide. Not only the parties’ campaign-counsellors use the community sites with
predilection, but also the civils, the national security services of foreign nations in
the interest of altering the nations’ decision-makers of the political election in their
favour. This study examines the role played by social media in elections, primarily in
the context of the 2016 BREXIT Voting and the American presidential election from
a scientometric aspect.