Szerző dc.contributor.author | Klotz Péter | |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2019-05-09T06:53:31Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2019-05-09T06:53:31Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2017 | |
Issn dc.identifier.issn | 2063-9066 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/12569 | |
Kivonat dc.description.abstract | A tanulmány a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény egy kormányrendelet kiadására felhatalmazó rendelkezéséből kiindulva vizsgálja a közélet tisztasága szempontjából jelentős érzékenységgel rendelkező munkakörök objektív meghatározásának lehetőségét. A munkaköri kockázatelemzés nemzetközi példáinak bemutatását követően a szervezeti kockázatelemzés és a belső kontrollrendszer összefüggéseinek elemzése alapozza meg a szerző által ismertetett kockázatelemzési módszertant. Ennek lényege, hogy a korrupciós kockázati tényezők azonosítását követően feltárhatók azok a kockázatos tevékenységek, amelyeknél e tényezők jelen vannak, majd a kockázatos tevékenységek alapján meghatározhatók a korrupciónak jobban kitett munkakörök. A modellt a szerző egy, a magyar közigazgatási gyakorlatból származó példán keresztül mutatja be, majd javaslatot tesz a meg nem alkotott kormányrendelet kidolgozására, valamint a munkaköri kockázatelemzés további hasznosítására. The paper, based on a provision authorising the issuance of a government decree of the Act CXCIX on Public Service Officers of 2011, examines the possibility of an objective definition of jobs with significant sensitivity to cleanliness of public life. Following the presentation of international examples of job risk analysis, the organizational risk analysis and the internal control system context provides the basis for the risk analysis methodology presented by the author. The core of this is that after the identification of corruption risk factors, the risky activities in which these factors are present can be explored, and risky activities can be used to identify jobs that are more exposed to corruption. The model is presented by the author through an example from the Hungarian public administration practice. Finally, the author makes a proposal for the elaboration of the lacking government decree and further exploitation of job risk analysis. | hu_HU |
Nyelv dc.language.iso | hu | hu_HU |
Kiadó dc.publisher | Dialóg Campus | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | munkakör | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | korrupció | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | kockázatelemzés | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | kockázati tényező | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | belső kontrollrendszer | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | job | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | corruption | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | risk analysis | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | risk factor | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | internal control system | hu_HU |
Cím dc.title | A szervezeti kockázatok feltárása - A munkakörök kockázatelemzésében rejlő lehetőségek | hu_HU |
Cím változat dc.title.alternative | Exploring Organizational Risks - The Potential of Job Risk Analysis | hu_HU |
Típus dc.type | Folyóiratcikk | hu_HU |