Településmarketing V. tankönyv (3. pillér)
Absztrakt :
A történelem folyamán bizonyos versengés mindig folyt a városok között a hatalomért; hogy hol legyen a püspöki székhely, vagy a gazdasági előnyökért; hogy melyik település tarthasson országos vásárt. Ez a városverseny világszerte folyik ma is. A magyar szakirodalom fő árama a városversenyt a területi verseny egy fajtájának tekinti, amelynek végső célja az adott város gazdasági növekedésének, fejlődésének, valamint a városban előállított jövedelemnek, a helyi GDP-nek a tartós növelése. A magyar szakirodalomban a települések versenyében a siker és a versenyképesség kategóriája gyakran keveredik, hiszen a versenyképes település általában sikeres is. Akár tudatosul egy-egy települést irányító önkormányzati testület tagjaiban és a polgármesterben, akár nem: a településük egyfajta speciális piacon, versenypályán van. Az erős településnek többek között nő a népessége, de mivel a népességnövekedésnek etnikai okai is lehetnek, ezt ki lehet egészíteni azzal, hogy az erős településnek nemcsak a népessége nő, vagy legalábbis nem csökken, hanem a helyi foglalkoztatás is bővül.