Szerző dc.contributor.author | Bakos Csaba Attila | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Csengeri János | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Boldizsár Gábor | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Dr. habil. Krajnc Zoltán | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Dr. Lattmann Tamás | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Dr. Resperger István | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Holndonner Hermann Tibor | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Bolgár Judit | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2017-09-06T13:34:47Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2017-09-06T13:34:47Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2017-09-06 | |
Isbn dc.identifier.isbn | 9786155305672 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/100429 | |
Kivonat dc.description.abstract | A jegyzet a műveleti tapasztalatokat tekinti át és foglalja össze. A tanulmány gerincének első felét a MH Tartományi Újjáépítési Csoport (MH PRT) tapasztalatai adják, hiszen ez volt az a feladat, ami a legbonyolultabb, legtöbb nehézséget felszínre hozó, az egész MH-t érintő művelet volt 2006 és 2013 között. A második rész bemutatja a felderítő specializáció szempontjából kiemelkedően fontos Idegenhadsereg-ismeretek tantárgy oktatásával kapcsolatos, elmúlt másfél évtizedben bekövetkezett változásokat, mely a tananyag tartalmát, az oktatás didaktikai kereteit jellemezték. Felvázolja a 2013/2014. tanévtől módosított katonai vezetőképzésben, felmenő rendszerben végrehajtott tananyag-korszerűsítés eredményeit. Javaslatokat fogalmaz meg a további fejlesztési irányokra vonatkozóan. A harmadik nagyobb rész bevezet a katonai vezetői-parancsnoki (harcászati vezetői) kompetenciák meghatározásait, mint a kognitív, szociális és személyes kompetenciák A következő rész célja az, hogy meghatározza Magyarország fegyveres erejének a Magyar Honvédségnek (a továbbiakban: MH) szerepét hazánk biztonságának és a békés fejlődésének fenntarthatósága biztosítása terén, mindezt úgy, hogy pontosítja az előttünk álló évek lehetséges kihívásainak trendjeit és az azoknak megfelelni képes adekvát válaszlépések lehetséges formáit. Dolgozatomban azokat a legfontosabb légi hadviselési nézeteket foglaltam össze, amelyek ma is hatást gyakorolnak a NATO légi stratégiájára. Az elméleteket három fő szempont szerint csoportosítja az ötödik rész: a légierő-koncepciókat, a légierő-elméleteket, valamint magát a légierőt, mint a légi hadviselést végrehajtó szervezetet vizsgáló nézetekre. A következő fejezetjelen megkísérli annak számbavételét, hogy a hazai katonai felsőoktatásban milyen fejlődési lehetőségek állnak rendelkezésünkre, valamint milyen feladataink vannak a jövőre nézve. Végül leírja a katonai vezetői alapszak átalakításának, megújításának a folyamatát, a jelenlegi helyzetét mutatjuk be. | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Stratégia | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | katona | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | haderő | hu_HU |
Cím dc.title | A katonai vezetői-parancsnoki (harcászati vezetői) kompetenciák fejlesztésének lehetséges stratégiája | hu_HU |