Szerző dc.contributor.author | dr. Princzinger Péter | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Oravecz Zoltán Pál | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2017-09-06T13:32:23Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2017-09-06T13:32:23Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2017-09-06 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/100299 | |
Kivonat dc.description.abstract | A politika és a magánszektor között egyre élénkülő kapcsolatoknak köszönhetően, illetve a modern államot érő kihívásokra válaszul, a XX. század végére a stratégiai szemlélet elérte a közszektort is, elsősorban a nonprofit szféra szervezeteit, majd a közigazgatást, államigazgatást is. Egyes államokban léteznek a stratégiai tervezés módszertanát rögzítő törvények. Magyarországgal szemben az elmúlt évtizedben az EU részéről merült fel a konkrétumokat tartalmazó, átlátható és számon kérhető kormányzati stratégiai tervek iránti igény. A magyar államnak ebből kifolyólag voltak és vannak országos szintű (NFT, ÚMFT, Új Széchenyi Terv) és ágazati (például környezetvédelmi, informatikai-, fenntartható fejlődési-, turizmus-fejlesztési vagy korrupció-elleni) stratégiái. Ezek a stratégiák különböző időszakokban, egységes módszertan híján különböző formában és eltérő mélységben és tartalommal készültek, és a megvalósításuk nyomon követésére és értékelésére sem készült egységes szempontrendszer. | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | Stratégia | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | közigazgatás | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | közszolgálat | hu_HU |
Cím dc.title | Stratégiák a közigazgatásban | hu_HU |