Szerző dc.contributor.author | Dr. Árva Zsuzsanna | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Dr. Fábián Adrián | hu_HU |
Szerző dc.contributor.author | Szabó Tamás | hu_HU |
Elérhetőség dátuma dc.date.accessioned | 2017-09-06T13:31:59Z | |
Rendelkezésre állás dátuma dc.date.available | 2017-09-06T13:31:59Z | |
Kiadás dc.date.issued | 2017-09-06 | |
Uri dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12944/100219 | |
Kivonat dc.description.abstract | A közlekedés terén alkalmazott szabályozás elemzése során fontos figyelmet szentelni a közúti közlekedés gyakorlatát érintő közösségi jogalkotásra, amely napjainkra szervesen beépült a nemzetállam közlekedéspolitikájának gyakorlatába. Ez, a szabályozás tekintetében igyekszik leépíteni a közlekedési szolgáltatások szabad áramlásának gátjait, (gondoljunk csak a postai szolgáltatások vagy a menetrend szerint végzett közúti személyszállításra) valamint támogatja azon törekvéseket, amelyek a nemzetállamok közötti közlekedés-hálózat infrastruktúrájának fejlesztésére irányulnak. Mind a két fejlesztési irány a szabad áru- és munkaerő-áramlást hivatott szolgálni. Az európai irányelvek hazai joggyakorlatba történő átemelése némi disszonanciát okozott, mert sok esetben az irányelvek és a nemzetközi gyakorlat szigorúságát meghaladó szabályozások a hazai közlekedési, szállítási piac egyes résztvevőit hátrányos helyzetbe hozta.1 Ebből is látszik, hogy az imént említett két irányvonal szoros összefüggésbe hozható az európai közösséget egyéb módon irányító politikák - mint például a kereskedelmi, versenyjogi, területi vagy akár a környezetvédelmi - szabályozó rendszerével. Ennek révén pedig közvetve és közvetlenül hat a közlekedésiszektor egyes nemzetállamokban kifejtett teljesítményére. | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | közlekedés | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | államelmélet | hu_HU |
Kulcsszó dc.subject | környezetvédelem | hu_HU |
Cím dc.title | Közlekedés-politika | hu_HU |