Esettanulmány alapú oktatás a vezetőképzésben
Absztrakt :
Az Államreform Operatív Program keretében megvalósuló Közigazgatási Vezetői Akadémia című kiemelt projekt Az ÁROP 2.2.1. és ÁROP 2.2.2. projektek keretében kidolgozásra kerültek a kompetencia alapú, moduláris rendszerű közigazgatási vezetőképzési rendszer egyes elemei; ezek fókuszai az általános vezetői kompetenciák fejlesztése, valamint a vezetői a stratégiai készségek fejlesztése.
Jelen projekt keretében ezen modulok integrálásával, Közigazgatási Vezetői Akadémia néven új, kormánytisztviselői vezetői képzési rendszer kerül kidolgozásra.
A képzés célorientált módon, rendszerbe foglalva közvetíti a közigazgatás által igényelt vezetési ismereteket és készségeket; ezek strukturális elemekként együttesen adják az Akadémia különböző vezetői igényeket kielégítő komplexitását.
Jelen képzés célja az esettanulmányokon keresztül történő oktatás bemutatása.
Az ÁROP 2.2.13 keretében kidolgozott alábbi tananyag – és az erre épülő interaktív szakmai felkészítők – célja egyfelől, az esettanulmány alapú módszertan illetve annak egyes dimenzióinak általános (összefoglaló jellegű) bemutatása, másfelől az esettanulmány-írás, illetve feldolgozás közvetlen támogatása. Célcsoportja esettanulmány-írással, ill. felhasználással foglalkozó egyetemi oktatók, szakértők és hallgatók.
A tananyagot felhasználók:
1) megértik az esettanulmány alapú módszertan lényegét és jelentőségét, valamint vezetőképzésben betöltött releváns szerepét
2) átfogó képet kapnak az esettanulmány-írásról és feldolgozásról
3) belelátnak a hallgatói/oktatói kihívásokba
4) konkrét esettanulmányi hivatkozásokkal gyakorlati példákon keresztül tanulmányozhatják az esettanulmányok típusait, didaktikai célját és struktúráját.