Konfliktuselemzés és konfliktuskezelés
Absztrakt :
Az ÁROP 1.1.21 projektben a kormányzati működés áttekintése terén elsődleges cél a kiválasztott szakpolitikai területen az eredményességi szempontú teljesítmény növelése, amiért át kell tekinteni az adott szakpolitikai területek jelenlegi állapotát, majd annak alapján javaslatok megfogalmazása a cél érdekében.
A kormányzati működés áttekintése terén elsődleges cél a kiválasztott szakpolitikai területen az eredményességi szempontú teljesítmény növelése, amiért át kell tekinteni az adott szakpolitikai területek jelenlegi állapotát, majd annak alapján javaslatok megfogalmazása a cél érdekében.
A Konfliktuskezelés és -elemzés a Készségfejlesztés modul harmadik záró eleme. Az almodul célja egyfelől olyan konfliktuselemzési és -kezelési fogalmak és koncepcionális keretek megismerése, melyek segítik a leendő integritás tanácsadókat a szervezeti összefüggések személyes síkjának megértésében és a személyes viszonyokból következő csoportdinamikai folyamatok kezelésében. Az almodul célja másfelől az egyéni és csoportos készségek elmélyítése és fejlesztése, az önismeret erősítésével, az együttműködő problémamegoldás, tervezés és konszenzusépítés hatékonyságát javító módszerek és technikák elsajátításával. Reményeink szerint a leendő integritás tanácsadók feltáró, elemző és tanácsadó munkájuk során alkalmazni tudják ezeket az ismereteket és technikákat, és velük javíthatják szakmai tevékenységük eredményeit.
A résztvevők, akik a Konfliktuselemzés és kezelés tréning időpontjában már lényegében elsajátították a szakmai modulok tartalmát, a tréning során tanácsadói kompetenciáik fejlesztéséhez kapnak segítséget. A tréningmódszer az önismeret fejlesztésén túl arra is lehetőséget teremt, hogy a résztvevők olyan megoldási mintákkal és alternatívákkal ismerkedjenek meg, amelyek kulcsot adhatnak különböző személyiségtípusokhoz, kihívásokhoz és problémahelyzetekhez. A tréning alatt védett környezetben történik a résztvevők problémaérzékenységének, együttműködési és irányítási készségének fejlesztése és magabiztosságuk erősítése, valamint a szimulált helyzetek biztonságában tudnak olyan módszereket és technikákat kipróbálni, amelyekkel munkájuk során aktív partnereivé tehetik a szervezetük többi szereplőjét.